ようこそ!自由の世界。

ここに私の空ですよ!
ここに多分大きくなかった、でも特別の世界です。
ここに悦子の自由の空だ!

YES! YES! YES!
yOU are stepping into a freedom world, without border......
AnD this is my place---- ETSUKO home!




Tuesday, June 03, 2008

第1課の文型と副詞

文型

1)からには=以上
reason at first part and insist, decison at the back

2)だけあって(素晴らしいとき)
reason and proof at first part, the truth stay at the back

3)わけにはいかない
due to special reason, so can't make it on something

***行かないわけにはいかない=it's impossible not go
***読まないわけにいかない=it's impossible not to study

4)AからといってB =no matter A, should not be B

5) Aは勿論、Bも

6) ため=show reason


副詞

さすが(に)=やっぱり
終始
すっと=straight away

No comments :

I will follow you...